Celoročně jsou organizovány školy v přírodě a různorodé exkurze.
Prostřednictvím projektového vyučování žáci posilují vrstevnické vztahy a učí se vzájemnému respektu i spolupráci. Na prvním stupni probíhají napříč ročníky projektové dny zaměřené na zajímavá i aktuální témata (historické události, objevy a vynálezy, výzkum apod.). Pro žáky druhého stupně jsou v každém ročníku připraveny přírodovědné projekty, v rámci projektového týdne si pak každoročně volí jedno z nabízených témat podle vlastních zájmů a preferencí.
Žáci se aktivně a úspěšně zapojují do předmětových soutěží – matematická olympiáda, matematický nebo přírodovědný klokan, Pythagoriáda, fyzikální olympiáda, olympiáda z českého jazyka, dějepisná olympiáda, Chemquest. Řady úspěchů dosahují žáci školy v soutěžích sportovních (Pohár rozhlasu a další) a uměleckých (výtvarné či pěvecké).
EVVO (environmentální výchova) – výchovu, osvětu a vzdělávání provádíme tak, aby vedly k myšlení a jednání, které je v souladu s principem trvale udržitelného rozvoje, k vědomí odpovědnosti za udržení kvality životního prostředí a jeho jednotlivých složek a úctě k životu ve všech jeho formách.
Během přestávek a volných hodin mohou žáci hrát stolní tenis, vybít nadbytečnou energii údery do boxovacího pytle, strávit velkou přestávku na venkovním školním hřišti (při příznivém počasí), pro chvíle klidu využívat klidovou místnost.
Vhodnou náplň volného času v odpoledních hodinách nabízí kroužky školního klubu, které mohou navštěvovat žáci od 4. ročníku výše.